جمع بندی وقایع انقلاب از رحلت آیت الله بروجردی تا پیروزی انقلاب

با عرض سلام خدمت دوستان عزیزم

امیدوارم حالتون خوب خوب باشه.

جزوه ای از مطالبی که تا کنون سر کلاس گفته یا دیده ایم براتون تهیه کردم. امیدوارم مفید باشد؛ حدود یک روز کامل، برای تنظیم این جزوه وقت گذاشتم.

علاوه بر مطالبی که عرض کردم و نوشتم، برای درک بهتر شرایط، لینک این مستندها خدمت شما:

 


این مستند که دربرگیرنده وقایع سال های 1332- 1342 است به موضوعاتی از جمله نظریه امام در مورد سلطنت،پشتیبانی آمریکا از شاه، نامه امام به شاه، یورش ماموران به فیضیه، سخنرانی امام خمینی (ره) در عصر عاشورا، قانون کاپیتولاسیون، آغاز هجرت امام خمینی (ره) و... می پردازد:

https://www.aparat.com/v/6HzpV?playlist=204330

 


در این قسمت که روایتگر وقایع سال های 1342- 1357 است، به موضوعاتی چون امام در ترکیه، تالیف تحریرالوسیله، هراس لائیک ها از نفوذ امام، برنامه روزانه امام خمینی(ره)، خطبه نماز جمعه امام خمینی (ره) به زبان ترکی، عکس العمل امام به جشن های 2500 ساله، قرارداد 1975 الجزایر اشاره شده است.

https://www.aparat.com/v/HBVFh?playlist=204330

 


این قسمت که به وقایع سال 1357 اختصاص یافته، به موضوعاتی چون امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو،آشنایی غرب با دیدگاه های امام خمینی(ره)،مقاله توهین آمیز علیه امام،صدای انقلاب شما را شنیدم،شاه رفت،من دولت تعیین می کنم،پیروزی انقلاب و... می پردازد.

https://www.aparat.com/v/7dLl8?playlist=204330

 


2 مستند آخر را با  به دلیل آشنایی بیشتر با موضوع مورد بحث، در کلاس و بعنوان تکلیف قبلا دیده ایم. لازم نیست دوباره ببینید؛ فقط لینکهایشان را فرستادم که داشته باشید.

موفق و موید باشید عزیزان

فایل های ضمیمه شده

لطفا نظرات ارزشمند خود را در کادر زیر وارد نمایید