فعالیت ها و کاربرگ جامعه - 7/12

سلام عزیزان 

خدا قوت 

چند تا نکته و قرار داد مهم :

1- خلاصه نویسی های هر درس رو پس از اتمام اون درس روزهای دوشنبه ساعت 22 ارسال بفرمایید خلاصه نویسی ها نمره و ثمرات بلند مدت مطلوبی دارند پس روشون وقت و انرژی کافی بذارین و علاوه بر نمره  از ثمرات و فواید آن در زیست علمی تون به عنوان یک نخبه علوم انسانی  بهره ببرید. 

2- مهارت یادداشت برداری  را با یادداشت مطالب اضافی بر کتاب در حین تدریس در خود ایجاد یا اگر دارید تقویت کنید . 

3- فعالیت های درس مهم اند و هدف دار پس جدی شان بگیرید . بخش مهمی از فهم درس بسته به فهم آنهاست .

4- کاربرگ ها ، خلاصه نویسی ها و تمامی فعالیت های ارسالی را با خط خوانا ، خودکار پررنگ و همراه با مشخصات (نام تون ، درس مربوط) بفرستید . 

5- ارائه های  کلاسی ، پرسش های کلاسی از هردرس ، پاسخ های شما به فعالیت ها ، تسلط شما روی کاربرگ ها جهت ارائه در کلاس همه و همه برای کلاس ما ارزشمندند و حاوی نمره ..... پس جدی شان بگیرید...و دوست شان داشته باشید ....????

6- کاربرگ های منابع فرعی از متون جامعه شناسی اند. لازمه بعضی هاشون رو چندین بار بخونید تا فهم مطلوب براتون حاصل بشه . پس وقت با کیفیت و تمرکز خوب براشون بذارین . ...بعد از چند مدت براتون ان شالله تبدیل به یک کنش لذت بخش و مفرح می شن ...

خوب بریم سراغ کارهای این هفته مون :

1- کاربرگ مربوط به درس 2 ( دو فایل متنی مربوط به مباحث جامعه پذیری ، ارزش ها و هنجار) رو همراه کاربرگ این هفته ارسال فرمایید . ( حواس ها جمع که این تمدید فرصت فقط و فقط این بار هست و لاغیر ) . دوستانی وقت شناسی هم که انجام دادن و فرستادن من مطالعه می کنم و بازخورد بهشون خواهم داد ان شالله و امتیاز وقت شناسی شون رو هم خواهند گرفت .

2- دو پارگراف پایانی ص 14 کتا ب حث محدودیت ها و فرصت ها ی پدیده های اجتماعی را خوب بخونید و بعد فکر کنید نادیده انگاشتن تفاوت علوم طبیعی و علوم انسانی و اجتماعی چه آثاری می تونه  بر یک جامعه ( یا همون جهان اجتماعی که این جلسه درباره اش صحبت کردیم ) داشته باشه ؟  ( برای ارائه کلاسی این تامل تون آماده باشید و از امتیاز آن هم خوشه بچینید ...)

3-  اما بریم سراغ کاربرگ جذاب و هیجان انگیز این هفته 

تآملات جامعه شناختی پیاده روی اربعین ....

"پیاده روی اربعین " که امسال هممون رو در داغ خودش گذاشته ( اصحاب عشق را رنجی عظیم درپیش است .....) یک پدیده اجتماعی است که خیلی از کنش های ما و آدم های جامعه ما و سایر جوامع رو تحت تاثیر خودش قرار داده و می ده . پس روی این پدیده خوب فکر کنید و حاصل خلاقیت ها و فکر های های بدیع خودتون رو روی سه محور زیر بنوسید . 

- 5 نمونه از کنش های های اجتماعی ما و جامعه مون یا حتی سایر جوامع رو  در ارتباط با این پدیده در فضاهای مختلف جامعه ( مثل خانواده، رسانه ها  ، مدرسه ، شبکه های اجتماعی ، محله ها و...) بیابید و بنویسید . از بین پیامدهای ارادی وابسته به خود و دیگری یکی را انتخاب کنید و برای کنش های مدنظرتون بنویسید . 

- 4 نمونه ارزش مرتبط با این پدیده اجتماعی

- 4 نمونه هنجار مرتبط با این پدیده اجتماعی را نیز بنویسید . 

(خوب فکر کنید ورصد کنید تا از خلاقیت تون تو این کاربرگ نهایت بهره رو ببرید ...)

زمان ارسال کاربرگ ها :  پنج شنبه  7/17 /99 - ساعت 22 

خوب ببینم چه می کنید دوستان .....

یا علی